My country bleeds .. Mitt land blöder..

Min land blöder.. ja det gör den! När tusentals mördas per år är det inte ovanling för det är i Irak, det är inte i Frankrike eller i Belgien. Jag tappar ordet när jag vill tala eller skriva om smärtan som Iraks folk har levt med nu sen flera år och lever fortfarande med. Vi blir anklagade att IS är muslimer men de dödar oss muslimer hundratals gånger mer än vad människor dör i västländerna av IS. 
 
Jag beklagar sorgen för folket i Irak, jag beklagar all sorg irakierna har varit med, jag beklagar sorgen för alla tjejer som hann inte fira deras bröllop, jag beklagar sorgen för alla män som tog examen nyligen men dog innan de hann fira det,  jag beklagar sorgen för alla föräldrar som hitade sina barn brända och alla barn och ungdomar som hittade föräldrarna brända, jag beklagar sorgen för alla Iraks martyrer och ifrågasätter, NÄR KOMMER DET ATT TA SLUT?? 
 
I år kommer vi inte ha en glad bajram. I år är vår glädje borta, i år är vår sorg ännu större, i år är den värsta Ramadan månaden jag någonsin har varit med om! :(
 
Må Gud den barmhärtige från den sjunde himmeln sänder oss välsignelse, ro, fred och kärlek!
Jag vill tacka från hela mitt hjärta Libanons solidaritet och alla goda gärningar, medans andra araber glädjer sig åt våra martyrer. Men man ska altid komma ihåg att jorden är rund och det som händer OSS idag kan hända ER imorgon!
 
Nationalismen, religionen och käleken är saker och känslor som samlar oss men om de inte är ute från hela hjärtat är de inte sanna!! 
 
Må gud underlätta det som hände för mitt land.. :( 
Hoda Salemi 
 
 
 
Upp