Free your mind

Bästa läsare
 
Det var ett tag sedan jag bloggade, ursäkta mig för det! Men även om man skriver alltid för att få ut ur sig sorg eller glädje, kan det ibland komma tider där även ord inte kan göra skillnad. Jag skriver alltid för att göra skillnad, även om det är inte för mig utan för andra, kanske kan en ta mina ord som medicin och hjälpmedel för sig, för det är oftast man kan ge råd och hjälp till andra men kan inte göra något åt sig själv! 
 
Därför tipsar jag er om någonting som finns i livet, som kan låta dig bli glad, kan sova om nätterna, få igång positiva tankar och låter dig bli nöjd med dig själv, det är nämligen glömskan! Att glömma bort det skadliga och det dåliga kan hjälpa en sååå mycket, men det gäller att kunna göra det verkligen! 
 
Att du läser nu glömska kan du grubbla med dig själv hur svårt är det egentligen!? Ja, exakt! Beroende på situation och ens styrka blir det avgörande om det är varken enkelt eller komplicerat att glömma! Men när du vill glömma bort minnen som har grävats i ditt hjärna och personer som är stämplade på själen eller saker som du blev van för mer än dina andetag, kan jag garantera att här blir glömskan oerhört svår! För att dessa saker är inte under din kontroll och du styr inte dina känslor utan de styr dig! Glöm aldrig att kämpa för det du vill, för det kan komma en tid där du ångrar dig och inget kommer att ändras! Men det värsta är att förlora allting även om du har kämpat, för då kan du inte göra någonting mer åt saken, då är det ödet som krossar dig varje stund! 
 
Uppskatta rätt personer i ditt liv när de finns för dig och innan de ändrar sig, för vi anar inte när de vi älskar ändrar sig plötsligt!? Hade vi vetat det hade vi inte tänkt på de från början!! 
 
Jag önskar er goda tider och snart är det jul, njut av det med era kära! ❤️🌹 
 
Hoda 
 
 
 
Allmänt, citat, dagliga liv, känslor, kärlek, socialt, språk, thoughts | |
Upp