Merry Christmas.. God Jul

Godkväll på er mina läsare :) 
 
Först och främst vill jag gratulera alla mina kristna vänner en god jul. 
Julen hade varit ännu vackrare om det hade snöat och varit kallare, men den är fortfarande vacker.. 
Vacker av alla våra nära och kära som vi firar våra glädjen med, vacker för att vi har ett tak ovanför oss, vacker föratt vi inte behöver tänka om våra hus ska bombas som andra länder, vacker för att vi har lärt känna människor som redan under kort tid kunde få speciella platser i vår hjärta.
Julen är vacker för att vi har kunnat fira den ännu ett år till! 
 
I år vill jag verkligen önska mig från hela mitt hjärta att freden råder över världen och alla blodbader stoppas, överallt, i Irak, Jemen, Burma och Syrien. Jag önskar mig att freden råder mellan judar och muslimer, mellan Shia och Sunnimuslimer, överallt i Mellanöstern och att gud skyddar mitt älskade Sverige. 
Sist men inte minst vill jag önska mig mer snö till nästa år ;) 
 
Varma julhälsningar från mig till er vart än ni befinner er.. 
 
// Hoda Salemi 
 
 
 
Upp