Love is free - sprinkle that stuff everywhere <3

Der var ett tag sedan jag skrev något här, kanske för att det inte finns någonting att skriva om, eller kanske för att det som var viktig för mig innan som lät mig få inspiration till mina inlägg är en del av en dödlig rutin! Ingen vet vad morgondagen har med sig till oss, men det vi vet är att det är vi som bestämmer om vår dag och det är vi som också har makten att vara glada för morgondagen. Ödet kan ha makt över oss, men inget, även ödet har inte makten över vårt leende. Vi är det enda som kan bestämma över vår egna morgondag, för att det vi odlar idag - växer imorgon. Om vi odlar kärlek kommer vi få kärlek, om vi odlar avundsjuka kommer vi få det. Karma är det som är en del av ödet, eller kanske hela saken!! Så när ska vi lära oss att sprida glädje och kärlek!? När ska vi lära oss att lära känna den medmänniskan som finns inuti varje en av oss, oavsett kristen eller muslim, ljus- eller mörkhyad, arab eller serb, svensk eller afghan, sjuk eller frisk?? 
 
Hatet som vi bär inuti oss hela tiden är den som har gjort vår värld så pass hemsk såsom vi ser varje dag, ingen solidaretet, inget empati, ingen medmänsklighet, och ingen kärlek! När ska vi inse att livet är kort och vi ska leva tillsammans, i slutändan när alla har dött kommer inte vår nationalitet eller hudfärg att gynna oss, det är hur mycket gott vi har gjort, ingen tro framhäver hat, ingen helig skrift, ingen vettig man, så vem är vi för att hata och sluta sprida kärlek och medmänsklighet?? 
 
Människor dör dagligen av olika anledningar och hittills har vi inte lärt oss att livet är kort för att spendera den utan de vi älskar bredvid oss. Jag har lärt att att uppskatta varje person i mitt liv även om det skulle vara en person jag ser på bussen som är trevlig och ler när hen ser mig, för att jag har fått uppleva hur det känns att man förlorar folk man älskar men jag hade inte modet att stoppa deras farväl, och andra som jag ville att jag ska stanna men jag kunde inte, eller andra som jag förväntade mig att de kunde ta ett steg bara närmare mig så jag kan ge de hela mitt liv, men det förstod de aldrig!! 
 
Sprid kärlek, för den lever vidare och sluta hata andra för att livet är för kort för att vi ska leva med sorg och ilska... 
 
Bästa hälsningar 
 
Hoda Salemi 
 
 
 
Allmänt, citat, dagliga liv, känslor, kärlek, nationalism, religion, socialt, språk, thoughts | glädje, hemma, känslor, kärlek, livet, love, malmö, night, saknad, skåne, sorg, sverige, tacksam, vår | |
#1 - - Mohammad Hazeem :

Fint!

Svar: Tack så mycket Mohammad! :)
Hoda Salemi

Upp