Endless love

 
Idag hade jag inte tänkt publicera något, men när jag bläddrare bland arkivet och läste rubrikerna jag hade använt för mina inlägg under tidigare år. Det som drog mig var rubriker som talade om "amor muerto" alltså död kärlek (på spanska), och jag kommer ihåg givetvis varför jag skrev dessa artiklar. Men nu ser jag det från ett annat perspektiv...
 
Oftast tror vi av olika faktorer att en kärlek kan vara död. Alltså den inte kan levas, och oftast är det på grund av rörliga faktorer, det vill säga orsaker som kan ändras, såsom; familjers opinioner, sträckor/distans, kulturkrockar och brist på förståelse och kompromiss gällande dessa krock, eller saker som en inte gillar i ens partner som den gör att man lämnar den man älskar för gott och då tror man att kärleken har dött. Men, det är här problemet kvarstår, att kärleken dör aldrig, åtminstone inte hos alla. Den lever fortfarande men ibland kan det vara andra saker som är döda:
- Glöden mellan två personer har dött.
- Människor som är inblandade och har påverkan som har ett dött hjärta och som dödar kärleken med deras döda samvete. 
- Levande problem som kan göra att man tror att kärleken har dött.
- Död kommunikation som gör att förhållandet dör - men inte kärleken.
 
Listan kan göras väldigt lång, men allt jag får i mina tankar är inte död kärlek. Tänk bara för 10 sekunder mellan dig själv, på den du älskar. Ifall den skulle bli skjuten, skulle du kunna slänga dig framför hen för att få kulan!? Om den du älskar hamnar mellan liv och död och det enda den önskar är att ni fortsätter tillsammans, kommer du inte att lämna allt bakom din rygg och starta ny sida? Tänk dig bröllopsceremonin, att din älskade gifter sig med en annan, kommer du inte känna att du blir galen bara på grund av tanken? Om svaret på dessa tre frågor var JA, då hade jag rätt med min analys och reflektion - kärleken finns fortfarande levande, den dör inte. Men om du inte skulle bry dig om dessa saker jag nämnde då kanske den har dött, elllleer… så kanske vart det inte ens äkta kärlek från början. Den svedan du känner i din bröst, elden i din själ säger mycket.. ifall dessa känslor finns fortfarande är det en garanti på att kärleken du känner har inte dött. Jag önskar från hela mitt hjärta att gud för er till era älskade, utan sorg, utan tårar och utan smärta.
 
Bästa hälsningar //
Hoda Salemi
 
 
 
Allmänt, citat, dagliga liv, känslor, kärlek, socialt, språk, thoughts | 2019, amor, augusti, hemma, känslor, kärlek, livet, love, malmo, malmö, night, saknad, skåne, sommar, sorg, sverige, värme | |
Upp