Sverige.. mitt älskade

Jag sitter på en klippa i skärgården i öst.
Moder Svea viskar till mig med en len röst.
Att bo och leva här i Sverige gör mig stolt och trygg.
Att ha Sverige i hjärtat gör mig stolt och rak i rygg.
 
Grattis Sverige på din dag, du förtjänar det allra bästa, för att du gav oss det bästa någonsin vi kan få, fred. 
Du är verkligen en av de få länder som anar begreppet mänskliga rättigheter. Du gav oss våra rättigheter, något som de flesta länder har struckit "X" på. Det minsta vi kan göra till dig, är att skydda dig som du skyddade oss. Ge dig kärleken som du gav oss sen länge och fortfarande ger. 
 
Älskar dig Sverige 
Hoda Salemi <3 
 

 
#1 - - Emelie:

Jätte bra inlägg, och en jätte bra blogg! :)

Svar: Tack snälla, skönt att läsa det!! Alltid välkommen ❤️❤️
Hoda Salemi

Upp