Dagens samhälle

Godmorgon alla kära 
Idag tänker jag blogga om.. våran samhälle, rättare sagt dagens samhälle som vi lever livet med. 
Hur medierna har orsakat rädsla, hat och osäkerhet mellan folk!
Jag som en människa från Mellanöstern så känner jag mig i flera fall ovälkommen i ett svenskt samhälle. Det kan vara för att man bär en religiös plagg eller smycke på sig.. och pga det som IS gör nu och Al -qaida gjorde innan så är det andra oskyldiga människor som drabbas av det! 
Jag anser från mitt perspektiv att medierna förstör oerhört mycket.. det har den alltid gjort :-\ 
Men om man lever i ett samhälle där den inte lyssnar från ett öra, så hade världen och människorna utvecklats väldigt mycket mer! 
Jag som är en muslimsk tjej så känner jag att jag har den skyldigheten till att visa verkligen vad min riktiga religion innebär och hur fredlig den är! ♥ 
Önskar er en härlig dag 
Hoda Salemi ♥
 
 
Allmänt | |
Upp